maandag 24 januari 2011

gezaaid

Dit weekend was het weer helaas niet zo mooi als vorige week, dus veel ben ik niet in de tuin geweest. Wel heb ik een vak rucola en twee vakken radijsjes gezaaid in de koude bak, en in de kleine sfg, onder het koepeltje, drie vakken spinazie. De spinazie (Polar Bear) is heel winterhard, dus dat moet goed komen. Vorig jaar was rond deze tijd de grond nog stijfbevroren, en kon ik de spinazie pas heel laat buiten planten. En daarna liep de temperatuur snel op, dus de meeste plantjes schoten direct door. Hopelijk dit jaar dus betere resultaten.
Binnenshuis heb ik de broccoli voorgezaaid, die staan in een kasje voor het raam. En zoals elk jaar kan ik ze wel de grond uit kijken.... Ernaast heb ik nog twee potten met wortelen staan, die waren vorige herfst gezaaid, maar doordat de winter zo vroeg inviel waren ze nog niet ver genoeg. Er zat al wel aardig loof aan, maar ondergronds was nog niet zoveel te melden. Ze hebben de vorst wel prima doorstaan, en dus heb ik ze vorige week binnengezet, op een rubbermatje voor het raam. Benieuwd of ze nu gewoon verder groeien... met de zomerse binnentemperatuur zou dat toch moeten lukken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten