donderdag 30 juni 2011

ochtendje tuinieren bij een ander

Gister een paar uur helpen wieden op de volkstuin van een kennis, (leuk, een volkstuin! ik wil ook!), lekker met je handen in de volle grond, heerlijk... is toch duidelijk anders dan zo'n square foot garden. En wat een hoop ruimte heb je dan op zo'n lapje grond, wat kun je daar veel kwijt! Ik twijfel al een tijdje, ben bang dat ik er eigenlijk niet genoeg tijd voor heb, maar nu twijfel ik nog harder. Ik heb me al wel vast op de wachtlijst laten plaatsen in elk geval... wordt vervolgd.

Affijn, als dank voor de hulp kreeg ik de fietstassen vol verse groentjes mee naar huis, 3 soorten sla, rucola, broccoli en wortels. En van een andere volkstuinier waar we langs fietsten kreeg ik ook nog eens twee schitterende komkommers mee... ik ben haast voor de hele week voorzien van groente, heerlijk!
Thuis de boel op de tuintafel gelegd om snel een fotootje te maken, poes kwam meteen kijken wat dat voor interessants was....toen ik terugkwam met de camera lag ze prinsheerlijk in het wortelloof,  ze was er niet meer uit te slaan! Is ze niet schattig?
In mijn eigen tuintje gaat het ook gestaag, de tomaten maken hier en daar al vruchten, er hangen drie komkommertjes te groeien, de augurk bloeit, maar groeit nog niet zo hard. 't Is ook een Hongaarse soort, daar hebben ze een heel ander tempo... :) De paprika's zijn ook Hongaars, en die schieten inderdaad ook niet erg op. De hollandse paprika (plant uit het tuincentrum) doet het daarentegen al wel aardig, daar hangt zowaar al een paprikaatje aan:

En verder zijn de sugarsnaps haast uitgeproduceerd, die kunnen dus binnekort gerooid zodat die vier vakken vrijkomen. De spitskolen zijn een kooltje aan het maken, de uien en bieten beginnen lekker volume te krijgen, de boontjes zijn goed opgekomen, maar die moeten nu even doorzetten.... ook daar ligt poes graag bovenop (lekker warm in de zon en goed zicht op de kippenren), dus daar heb ik nu een soortement van tunneltje boven gemaakt, anders wordt het niets natuurlijk. En ik heb weer sla en rucola gezaaid. Affijn, ik rommel lekker aan in de tuin dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten