dinsdag 5 juli 2011

Zware bevalling


Vanmiddag bij thuiskomst vond ik dit reuzenei, wel 100 gram weegt 'ie! Een van de kippen heeft het dus vast moeilijk gehad vanmorgen...Gemiddeld wegen onze eitjes zo'n 65 gram (zeg maar een L-maatje), dus dit is echt een joekel. Ben benieuwd of het ook een dubbeldooier is.
Vanavond weer heerlijke aardappeltjes uit de tuin gegeten, elke bak levert ruim een kilo op, niet slecht als je bedenkt dat daar drie van die mini-pootaardappeltjes in zijn gegaan!

De aarde in de kuipen heb ik aangevuld met een beetje mestkorrels en een schepje kalk, en er de romanesco-plantjes ingezet die ik afgelopen week uit Wenda's tuin had meegekregen. Kijken of ze daar veilig zijn voor de slakken...

Daarna heb ik de sugarsnapplanten gerooid, ze deden haast niets meer, en ze werden zo slordig...ik heb ze bij de grond afgeknipt en aan de kippen gegeven, die vonden ze wel interessant. De wortels van de planten laat ik in de grond, als ze vergaan komt al die stikstof weer beschikbaar voor de volgende bewoners van het vak. Vanavond eens bedenken wat ik daar nog kan zaaien of planten.

Naschrift, 21:40 uur:
Ik zette het laatste ei van vandaag (zojuist gelegd tijdens het scharrelen; ik denk dat ze allemaal een beetje van 't padje zijn!) in de koelkast, en het zag er zo raar uit.... ik dacht, nog maar een fotootje:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten