woensdag 6 februari 2013

Toch nog geen lente

Nou, na de paar zachte dagen is het nu alweer een paar dagen winters koud, met hagel, sneeuw en wind. We blijven dus maar lekker binnen. De prei en de tuinbonen staan al mooi boven, dat gaat gestaag. :))
preitjes
Verder stopte ik al een pluggbox vol met zaadjes van 4 soorten tomaten, 2 paprika's en een cayennepeper. Wel wat vroeg, maar met de tunnel zouden ze ook best iets eerder de grond in kunnen misschien. (ik kon gewoon niet meer wachten hoor! :)) 
 
pluggbox
Daarnaast was ik in het tuincentrum om een nieuw fleece-vestje te halen (ineens waren van alle vestjes de ritsen stuk...), en daar hadden ze de tuinafdeling bijna weer helemaal ingericht... Worden jullie ook altijd zo hebberig bij het aanzicht van al die zaadjes en spulletjes? Ik kon me inhouden...dit keer. Vorige week had ik al wel een Ph-metertje meegenomen...

...nee, ik heb al genoeg...
Op de terugweg een korte stop gemaakt bij de tuin, en de schorseneren uit de grond gehaald. Bijna allemaal zonder breuk eruit gekregen, goed he! De helft van de oogst bij Marlous gedropt, waar ik hoorde dat het gelukt is om de tuin naast de mijne te krijgen! Een mooie grote tuin, met een glazen kas erop (mazzelaar!), en hele mooie grond. Ik vind het beregezellig dat ze nu zo dicht bij komt te zitten!
schorseneren-oogst

6 opmerkingen:

  1. Geweldig die schorseneren! Ik kan me voorlopig nog inhouden om er nog niet in te vliegen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaa, ik vind het ook superleuk!! Ik heb geen glazen kas hoor, meer een soort schuurtje met veel ramen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. man dat ik nu pas jou blog vind!!
    Mega leuk!!
    Ik ben vorig jaar begonnen met een strook in de achtertuin.
    Wilde ook graag heel de tuin omtoveren tot moestuin maar precies hetzelfde als bij jou... de rest van het gezin vind het niks...
    Maar van de week groen licht gekregen om de voortuin om te toveren tot moestuin. Heb er zo'n mega veel zin in.

    Als ik in een winkel ben waar ze zaadjes verkopen moet ik standaard kijken...
    Zo weet ik dat ze bij de lidl maandag zaadjes hebben. Tuurlijk dat ik ga kijken want 19 cent voor een zakje is niet veel.
    Zelf heb ik al in de vensterbank en op het dressoir staan: cherry tomaatjes, spaanse peper plant, een peper soort die niet pittig zou zijn (ben benieuwd), roma tomaten, paprika, nog een spaanse peper gezaaid, krop sla en die groene bloemkool waarvan ik even niet op de naam kom haha.
    Vanmiddag ga ik even neuzen wat ik allemaal heb en een soort plan maken wat ik allemaal ga zaaien dit jaar enzo.

    Eenmaal het virus te pakken he..... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt een leuke website. Leuke beschrijvingen, mooie duidelijke foto's.
    Ik heb je blog op "Sjeftuintips" bij de "Interessante en leuke tuin-websites" gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sjef! nou, ik ben vereerd met de vermelding op je site hoor! Als er iemand veel duidelijke (bouw)beschrijvingen op z'n site heeft ben jij het wel! Dankje voor het compliment!

      Verwijderen