woensdag 14 september 2011

Chioggia, boontjes en .... nieuwe tuin!

Gister heeft een van de kippen een voorschotje genomen op de chioggia-oogst, en er alvast eentje uitgetrokken...je kunt haar ook geen ongelijk geven, het blad ziet er heerlijk mals en vol uit. Terugzetten van zo'n bietje heeft niet zoveel zin, dus hij is op de foto gegaan en daarna opgegeten. Mooi zijn ze he... net nep.

Afgelopen weekend heb ik de bakken maar eens opgeschoond, de meeste tomatenplanten waren niet meer te redden, die zijn dus de groenbak ingegaan. Ook de aubergine en de komkommers en augurken heb ik opgegeven. De doorgeschoten sla is naar de kippen gegaan (die heel enthousiast waren daarover) en de bakken zijn weer netjes omgewoeld en aangeharkt. In de grote bak staan nu alleen nog bietjes, pastinaken en de vaste aardbeien, de koude bak is helemaal leeg, en in de kleine bak staan de chioggia's, snijbiet, prei, hongaarse paprika's, en een aantal bloem- en boerenkolen die het dankzij de slakken waarschijnlijk niet gaan redden. En in de lange bak natuurlijk de boontjes, paprika en worteltjes. Het ziet er in elk geval weer keurig uit, allemaal. De eerste boontjes heb ik intussen ook gesignaleerd, grappig is dat, net of ze uit het niets komen.
 Een tijdje terug had ik al geschreven dat ik mezelf op de wachtlijst had laten zetten voor een volkstuin, en van 't weekend werd ik gebeld, dat er een aantal tuinen vrijkomt, en of ik langs wilde komen om ze te bekijken. Vanmorgen zijn Marlous en ik (want we gaan het samen doen) dus naar het volkstuincomplex geweest, en hebben daar een rondleiding gekregen van de voorzitter van de vereniging. We hebben een aantal tuinen bekeken, en er eentje uitgekozen! Vanaf november hebben we dus de beschikking over een nieuwe tuin van ongeveer 200 vierkante meter....wat zullen we daar veel groentjes in kunnen zetten! We hadden allebei helemaal een Hoera-gevoel toen we daar weg kwamen, binnenkort maar gauw een plantplan op gaan stellen...leukleukleuk!
Dit is 'm (ff inzoomen :)), het hoekperceel:

View Larger Map

Geen opmerkingen:

Een reactie posten