zaterdag 26 april 2014

Eerste boontjes geplant

Ze werden al wat te groot voor de bak waarin ze voorgezaaid waren, dus ik heb de stamboontjes "purple queen" vandaag maar een plekje in een van de bedden gegeven.
Purple queen boontjes

Verder een paar uur heerlijk aangekeuteld in de tuin, hier en daar nieuwe rijtjes van het een en ander gezaaid, de yacon geplant, wat onkruid gewied, en de tunnelkas wat opgeruimd. Alle tomatenplanten die daar nog in pot staan, moesten water hebben, en omdat ik ze het liefst 'van onder' water geef, was dat nog best een klus. Maar nu kunnen ze er weer even tegen. 
Toen ik net aan het afronden was om naar huis te gaan riep een buurman van een paar tuinen verder me; of ik nog belang had bij wat komkommer- en bloemkoolplantjes? Nou, aangezien de slakken bijna al mijn komkommerzaailingen hebben opgegeten, zei ik daar natuurlijk volmondig ja op. Die moeten morgen nog maar even de grond in, want ik moest ècht naar huis toe. Ik blijf toch altijd al veel langer op de tuin dan ik van plan was... Herkenbaar?

Zaaibed wordt al aardig vol


2 opmerkingen:

  1. Ja zeker herkenbaar...je denkt even naar de tuin te gaan....en je bent zo een paar uur verder :) Ik heb vandaag ook wat boontjes gezaaid op de tuin, ben benieuwd, heb nog nooit rechtstreeks gezaaid, altijd voorzaai.

    BeantwoordenVerwijderen