maandag 5 april 2010

Slak

Tot nog toe heb ik nog geen slakken ontdekt in de verhoogde bedden, hoewel ik had gedacht dat ze na het planten van de jonge sla wel in grote getalen zouden komen. Nou heb ik ze ook "beveiligd" met koperdraad rondom, dus misschien werkt dat inderdaad zo goed als men zegt. Alleen m'n koude bak had ik nog niet bekoperd... en daar zaten ook nog wat kieren tussen de rand van het bed en de onderkant van het kasje.... en vanmorgen heb ik dus een naaktslak betrapt die m'n laatste overlevende paarse bloemkool een kopje kleiner aan het maken was... het was al zo'n mooi plantje, had al wel drie echte bladeren, en deed het harstikke goed. En nu is alleen nog een half kiemblad over. Ik hoop dat hij al genoeg wortels heeft aangemaakt om toch door te groeien, maar ik heb er een hard hoofd in. Gelukkig had ik laatst binnen al weer nieuwe zaadjes gezaaid, en met het mooie weer groeien die vast ook heel snel uit tot echte bloemkoolplantjes. En de koude bak is nu tochtdicht en bekoperdraad. En die slak? Die is ritueel in een bak met zout gegaan. No Mercy!

1 opmerking:

  1. I'll be following your pictures. Those need no words. So far its looking good.
    I see you have a cold frame. I couldn't make or get one, so I made an A-frame instead and it is working just fine.
    Check out my blog at:
    http://quiltbeagardens.blobspot.com
    I'm finding this method wonderful and hope to follow all our SFG folks with blogs.
    Enjoy.
    hugs,
    quiltbea

    BeantwoordenVerwijderen