maandag 4 juni 2012

Niet echt tuinweer

Afgelopen weekend was het weer hier ook niet echt geweldig. Tussen de buien door ben ik vrijdagavond even wezen kijken hoe het erbij stond (zag er goed uit, alleen hadden de slakken een pas geplante Kuri opgepeuzeld). En passant nog wat paarse broccoli geoogst omdat die echt haast ging bloeien. Omdat ik de vorige portie heb opgegeten, heb ik dit bosje even bij Marlous langsgebracht.

Zondagmiddag ben ik ook nog maar eventjes aan de slag gegaan. Wat onkruid gewied, de Kuri vervangen door een verse, en in de rest van de bonen en sugarsnap-bedden nog wat pompoenzaadjes gezaaid. Ook de opgepeuzelde boontjes heb ik vervangen door nieuwe zaadjes, gecombineerd met nog wat slakkenkorrels.

Dwars door de steel gevreten!! Rotslakken!

Aan de zuidkant van de kas had Marlous intussen nog wat pompoenen geplant (oh, wat zullen we veel pompoen kunnen eten, deze herfst! Ik ben echt dol op pompoen...!). De noordkant heb ik nu in gebruik genomen als zaaibed. Een paar nieuwe broccoli's en bloemkolen heb ik daar gezaaid, en wat verschillende soorten sla. Daarnaast heb ik in de wortelgroentebedden nog wat wortels en bietjes bijgezaaid, omdat die niet overal goed waren opgekomen. 

Intussen was ik natuurlijk de tijd vergeten, ik zou "even een uurtje naar de tuin"... als je dan een keer bezig bent zie je altijd nog wel een klusje, hier nog wat onkruid... oh, daar nog een verdwaalde aardappel van vorig jaar die echt NU de grond uit moet... zal ik nog wat zaaien...? ... he, die slakken...
Al met al had ik in plaats van een uurtje er haast drie uur opzitten...ze belden al van thuis, of we nog gingen eten vandaag? Gelukkig stond de kip al in de oven, dus we konden haast direct aan tafel :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten