zondag 20 maart 2016

Bietencake

Ik wilde al een tijdje bakken met bietjes, maar het kwam er niet zo van. Toen ik echter van de week bietjes had ontdooid, bleken het er meer te zijn dan er in de ovenschaal pasten. Zo kon ik mooi met het restant aan het bakken. In de nieuwsbrief van Mergen Metz (klik voor recept! verder ook een superleuke site trouwens) stond toevallig ook net een recept voor een chocolade-bieten-cake, dus het was al snel duidelijk wat het moest worden. Nadat ik alle hoeveelheden had omgerekend zodat ze pasten bij mijn hoeveelheid bietjes, ging ik aan de slag.
Eerst de bietjes pureren met de chocolade, wow, wat een lekker kleurtje!

Daarna de overige ingredienten erdoor gemixt, en alles in een springvorm gespateld, en deze 40 minuten in de oven gebakken. Het zag er veelbelovend uit, en rook ook prima! En toen wachten tot hij afgekoeld was...

Lekker! Zeker voor herhaling vatbaar


2 opmerkingen:

  1. ow wat gewaagd!! weet niet of ik dat hier aandurf :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is echt het proberen waard, mijn kids lusten absoluut geen bietjes, maar dit ging erin als koek!

      Verwijderen