woensdag 18 april 2012

Schoffelen: check!

Zoals gepland heb ik vanmorgen twee uurtjes op de tuin doorgebracht. Met het zonnetje erbij was het goed te doen, al is de wind nog steeds erg koud.
De min vijf graden van gisternacht zijn helaas te koud gebleken voor de van 't weekend geplante groene spruitjes en savoyekool... de paarse spruiten en de (ook paarse) kohlrabi daarentegen hebben het prima doorstaan. Ik heb zowiezo het idee dat paarse varianten vaak sterker zijn dan hun groene neefjes, ook bij de broccoli en de bloemkool leek dat al zo. Toch eens uitzoeken of dat echt zo is, en zoja, hoe dat komt.

Op de tuin lekker opgeschoten; eerst alle tuinvlies weggehaald zodat ik in die bedden goed kon schoffelen. Dat was ook echt wel nodig, dankbaar werk dus. Het staat er nu weer netjes bij. De tunneltjes weer bedekt, en toen de overige bedden ook van onkruid verlost. In een aantal bedden kwam toch weer hier en daar kweek boven de grond, gelukkig vooral in de nog lege bedden, zodat ik die gewoon kon uitgraven. Ook tussen de aardappels stond het, helaas. Omdat graven daar nu geen optie is, heb ik alles zorgvuldig weggeplukt. Uiteindelijk moeten de wortels daardoor uitgeput raken, zegt men... ik maak me geen illusies, onkruid hoort er nu eenmaal bij. Gewoon elke week braaf wieden.

Toen nog een bedje omgezet, en toen was het al haast twaalf uur, dus tijd om te gaan lunchen.
Daarna in het zonnetje wat potjes gevuld om komkommers, courgettes en pompoenen te zaaien, die gaan altijd zo hard dat ik de pluggbox maar oversla. Ik heb het volgende gezaaid:

  • 4 gewone groene courgettes
  • 4 courgettes "Greyzini F1"
  • 3 pompoenen "Uchiki Kuri"
  • 3 pompoenen "Butternut"
  • 3 komkommers "Marketer"
  • 3 augurken "White Wonder"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten