zondag 19 juni 2011

nieuw groentebedje

Omdat de kippen vorig weekend onder het gaas door waren gegraven, heb ik besloten om ze dit in het vervolg maar wat moeilijker te maken. Aan de buitenkant van de ren, tegen het gaas aan, heb ik daarom een verhoogd bed geplaats. De breedte was precies 2.40 m, dus dat was makkelijk met planken kopen. Allen de zijkanten moest ik even op maat zagen. Vanwege het feit dat ik de regenpijp niet zo makkelijk kan verplaatsen is de breedte net iets minder dan de geplande 60 cm. geworden. Nu heb ik er dus weer 16 square foot aan tuin bij....Het mengen van de grond heb ik aan de dames overgelaten, dat was dan meteen de enige en laatste keer dat ze erin mochten :) Hier zie je ze bezig, het was in een mum van tijd gemengd!
Vervolgens heb ik de helft opnieuw ingezaaid met bonen, en afgedekt met vliesdoek tegen de ander vogels. In de andere helft staan een paprika, mungbonen die ik van Marlous kreeg, een bloemkool en een Tigerella-tomaat die nog in een pot stonden, en wat nieuwe icebergsla.Ohja, en stengeluitjes, ook van Marlous. De kiwibes die in de hoek naast de regenpijp staat heb ik gewoon laten staan, die heeft nu het verste hoekje gekregen. Voor een beetje kleur heb daarbij in het vak een petunia gezet. Nu ziet het er zo uit, netjes he!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten