dinsdag 14 juni 2011

Terug van weggeweest

Na een lang weekend Parijs kwamen we net redelijk uitgeput weer thuis, we hebben genoten, maar we zijn nu wel een beetje op. Natuurlijk eerst de katten en kipjes begroet, en gekeken hoe de tuin erbij stond... nou, dat viel plaatselijk een beetje tegen, blijkbaar konden de kippen het niet langer aanzien hoe de andijvie vlak naast hun gaas stond te groeien, en zijn ze onder het gaas door gegraven... met als gevolg een heel leeg perceeltje:
Het enig wat er nog staat is een steel van een bloemkoolplant, wat sprieten van een majoraan en de compleet kaalgevreten hoofdtak van de kiwibes... Die laatste heb ik op hoop van zegen maar weer in de trellis gehangen, wie weet... en de rest is natuurlijk gewoon opnieuw te zaaien (het is alvast mooi omgespit, tenslotte), maar het is wel jammer. Straks maar even kijken of ik nog opnieuw boontjes kan zaaien, of, als het daarvoor te laat is, kijken wat er wel nog de grond in kan. De kippen waren geloof ik wel blij dat we er weer waren, dat dan weer wel.

Er waren gelukkig ook leuke dingen in de tuin: er groeien nog steeds twee (ja: 2) blauwe bessen aan de struik, de pas uitgeplante paprika's lijken het goed te doen, de framboos heeft al een paar trosjes vruchten die aan het kleuren zijn, een van de bloemkoolplanten is zowaar een kooltje aan het maken, en de courgette is ook goed bezig.
Van zowel bloemkool als courgette heb ik vorig jaar niets kunnen oogsten dankzij de slakken, dus tot nog toe is het resultaat dit jaar al beter. Ik hoop dat het hier niet bij blijft, fingers crossed!

Intussen is het buiten donker, de kinders liggen in bed, en de wasmachine draait... ik pak zo lekker nog een kopje thee, en dan vind ik het ook wel goed voor vandaag. Morgen, of (ik ken mezelf) misschien later, maar in elk geval snel, meer over Parijs en al het moois wat we daar gezien hebben. En ook over wat we nog niet hebben kunnen zien en waar we zeker voor teruggaan... maar goed, dat dus later.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten