zaterdag 13 maart 2010


Zoo, het was een drukke week, dus aan tuinieren ben ik niet toegekomen. Laat staan om er dan ook nog over te bloggen :)
Maar vandaag had ik wel even een uurtje de tijd om wat in de tuin te doen, dus ik heb flink wat gezaaid: radijsjes, rapen, shizo (een kruid wat in de japanse keuken wordt gebruikt), zeekers, paarse en gewone wortelen en pastinaken. Ik kan er wel een foto van maken, maar je ziet natuurlijk nog helemaal niets, dus dat doen we maar niet. Wel leuk: de snijbiet is mooi opgekomen (gaat wel meteen hard de lucht in, dus ik ben bang dat ie snel naar buiten moet), en je kunt echt zien dat ze allemaal verschillende kleuren krijgen.

Op de voorgrond zie je een van de paprikaplantjes, echt amazing, maar alle zaadjes die ik geplant had zijn opgekomen. Ik had drie potjes met elk drie zaadjes, dus ik heb in elk potje de mooiste laten staan, en de andere twee plantjes weggeknipt. Ik hou ze nog even in het kasje, en als we ooit weer wat meer zon krijgen, zet ik ze in een grotere pot in de vensterbank.
Verder heb ik van de week tussen de bedrijven door mijn koude bak op een verhoging gezet, daar ga ik zodra ik weer zin heb om buiten wat te doen (want ik vind het nu maar koud!) ook grond in storten, en er 6 vakken in maken. Komt vast wel van pas, een paar extra goed beschutte vakken, zowel voor zaaispul als straks aan het eind van het seizoen voor sla enzo. En ik heb tussen de moestuintjes overal schors gestrooid, nu loop ik tenminste niet meer elke keer die zwarte grond mee naar binnen. En het scheelt ongetwijfeld in het onkruid. Ohja, het klimnet voor de tomaten enzo heb ik ook opgehangen van de week... hm, toch nog best productief geweest...  

4 opmerkingen:

  1. Haha, ik heb ook schors gestrooid rond mijn moestuintjes.

    Mijn sla en ganzebloemen (voorgezaaid) komen al snel op, maar de rest doet nog niks - niks zichtbaars dan. Ik heb ook paprika voorgezaaid, maar dat duurt zeker wat langer voordat het kiemt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn paprika's kiemden ook niet heel snel, maar toen ineens waren ze er! :) Ik vond het een hele verrassing, want eerlijk gezegd had ik helemaal niets verwacht van zaadjes uit een supermarkt paprika...Ik was bang dat de zaden niet rijp genoeg zouden zijn door het proces van koelen en narijpen enzo. Valt dus alleszins mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh even wat anders,kwam klikerde klik hier terecht, ennnnn, ik vind je bentoboxfoto's geweldig!! Ben zelf nog beginnende bentoboxer, maar ik vind het zo leuk om ook bij anderen te kijken( en te herkennen, ik deed er eerst ook nog een boterhammetje bij :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @meibloempje: ik heb het nog even nagekeken, maar de eerste paprikaspruit stak na 7 dagen z'n kopje op, de rest volgde wat later. Het plantje op de foto was dus van 20 dagen na zaaien.

    BeantwoordenVerwijderen