woensdag 16 mei 2012

Nat

En koud. Dat was het vandaag, het grootste deel van de dag. Tussen de hagelbuien en windvlagen door scheen wel af en toe de zon, maar ook dan was het niet aangenaam buiten. Ik heb het echt wel een beetje gehad met die kille noordenwind, moet ik zeggen.

Maar goed, tussen de buien door toch maar even op de tuin wezen kijken hoe het ervoor staat. Van de week heb ik nieuwe sugarsnaps gezaaid, aangezien de slakken sneller konden eten dan dat de plantjes konden groeien... ik hoopte stiekem al wat boven de grond te zien, maar dat is natuurlijk nog te vroeg. Wat wel al boven de grond komt in het sugarsnaps-bed zijn overgebleven aardappeltjes van vorig jaar! Die moeten we dus nog maar even uitgraven, als het een keer weer echt tuinweer is.



Onze eigen aardappels lijken zich goed hersteld te hebben na de nachtvorst van vorige week; hier en daar een beschadigd blad, maar die plukken we wel weg. Ze groeien goed in elk geval. Ook de eerste late aardappels laten al hier en daar een bovengronds toefje groen zien, dat gaat ook de goede kant op dus.



Niet alle wortels zijn even enthousiast opgekomen, helaas. daar zullen we nog wel hier en daar wat bij moeten zaaien. De rapen doen het wel leuk, en de bietjes beginnen ook goed zichtbaar te worden. Eindelijk, mag ik wel zeggen :) Ondanks alles warmt de grond natuurlijk toch wel op, intussen.
Maar het is nog niet zo ver dat ik m'n tomaten al in de volle grond durf te zetten. Dan moet ik het eerst zelf een beetje aangenaam vinden, buiten. Dus die moeten nog maar even volhouden, in de koude bak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten