zondag 27 maart 2011

Kipjes

Ze zijn er! Gistermorgen een mooi hokje opgehaald, dat is in de loop van de ochtend in elkaar gezet, en ik heb 'smiddags drie bruine kipjes opgehaald bij een kippenboer hier in de buurt... Volgens mij vinden ze het wel gezellig hier, want ze hebben vanmorgen direct alledrie een eitje gelegd! Helemaal verrast waren we, want we dachten dat ze vast eerst een paar dagen zouden moeten wennen. Eentje lag midden in de ren, eentje in een kuiltje achterin de ren, en de derde netjes binnen in het hok. 

Ik heb de dames gekortwiekt (lang leve youtube), en ze hebben lekker de hele dag lopen scharrelen door de tuin. De katten vonden het vreselijk spannend, Sushi had vrij snel door dat ze out of her league waren, maar Bikkel heeft nog dat jeugdige optimisme, en heeft de hele middag in diverse hinderlagen gelegen.


Af en toe waagde ze een sprong, maar dan fladderde de kip in kwestie wat, en wist ze niet hoe snel ze het veld moest ruimen. In elk geval waren de kippen niet erg onder de indruk van de katten. Ik denk dat ze wel met elkaar overweg zullen kunnen, over een tijdje.
Behalve naar de kipjes kijken heb ik ook nog even stevig doorgewerkt in de voortuin: al het mos heb ik afgeschraapt, de grond omgewoeld en flink compost toegevoegd. Daarnaast heb ik wat hebe, een hibiscus en een handvol zomerbollen die op de plek van het kippenhok stonden naar de voortuin verhuisd. Al met al een lekker productief dagje dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten