donderdag 17 maart 2011

Update

t Was even druk, de laatste weken, en ook niet echt bijzonder lekker tuinweer....althans niet op de momenten dat ik vrij was :). Afgelopen zondag nog wel lekker het een en ander opgeruimd, m'n oppottafel en omstreken vooral. Alle potten schoongemaakt, al het blad wat nog overal tussenzat weggewerkt, en de picknicktafel op een ander plekje gezet. Helemaal klaar voor de lente, zeg maar. Nu het weer nog...

De tomaten die ik laatst gezaaid had, zijn aardig aan het opkomen, vooral de Marmande en Tigerella doen erg hun best. Ik zie nog maar een TiniTimplantje de kop opsteken, en de Moneymakers zijn nog helemaal niet in zicht. Nouja, komt vanzelf.

De broccoli's die ik opnieuw had gezaaid zijn goed opgekomen, en ook alweer verplaatst naar de koude bak. De Kohlrabi's zijn verhuisd naar hun definitieve plekje, in de kleine SFG. Die begint al aardig vol te raken intussen: 2 vakken knoflook, 1 vak uien, 1 vak pei, 1 vak kohlrabi, 1 vak overwinterde snijbiet, 3 vakken spinazie, 1 vak met overwinterde sla, en sinds vanmiddag 2 vakken bietjes, althans, de zaadjes zitten in de grond, of het bietjes worden is maar weer afwachten. Vorig jaar heb ik er niet een geoogst...

In de grote bak beginnen de eerste sugarsnaps op te komen, hopelijk volgen er snel meer. Daarnaast heb ik al pastinaken, radijsjes, pluksla gezaaid, en spitskool en lollo rosso/lollo bionda geplant. De pastinakenzaadjes had ik in een plastic zakje tussen natte tissue laten voorkiemen, omdat dat zaad zo slecht bewaarbaar schijnt te zijn. Ik heb dus alleen de exemplaren die een kiempje werden daarna in de grond gezet. Weet je wel precies waar je aan toe bent. En neemt lekker weinig ruimte in: een plastic zakje met druksluiting van 6 bij 10 cm kun je genoeg zaadjes kwijt voor een paar vakken, afhankelijk van hoe goed ze kiemen natuurlijk.
Binnen heb ik vandaag nog aubergines en nieuwe paprika's voorgezaaid. Misschien komen die andere alsnog wel op, maar extra plantjes kunnen nooit kwaad...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten