donderdag 13 mei 2010

Brrrr!

Ik las net dat het de koudste meimaand sinds 28 jaar is... maar dat vermoeden had ik ook al. Het is gemiddeld een graad of 8, zo'n 10 graden onder de "normale" temperatuur voor deze tijd van het jaar... De planten in de tuin zijn het er ook niet helemaal mee eens, die zijn uit protest volgens mij gewoon gestopt met groeien. Het enige voordeel is dat ik al een tijdje geen water heb hoeven geven, maar geloof me, ik had liever wat meer tijd in de tuin doorgebracht. Met deze temperatuur, en de noordenwind die er steeds bij komt, vind ik er niets aan om in de tuin te werken. Koud en nat, bah.
Op zich wel goed plantweer natuurlijk... misschien dat ik de maisjes zo maar even in de voortuin zet. Ze slaan dan vast wel aan, hopelijk voordat de slakken ze ontdekken. Ik heb intussen klimmende borlottibonen besteld, als die dan van de week met de post komen, kunnen ze meteen de grond in.

2 opmerkingen:

  1. Oooo, jij kunt het dus ook niet laten? Ik heb vandaag weer 7 zakjes groentezaad gehaald...ik wil wel wat meer eten dan alleen rucola, spinazie en radijsjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha, maar als je gezaaid hebt moet je steeds zo lang wachten he! Ik had ook eigenlijk wel wat snellere erwtjes verwacht, ik bedoel, "eerste vroege mei" heten ze... dat schept verwachtingen, toch?

    BeantwoordenVerwijderen