maandag 17 mei 2010

Hahaha, het is maar goed dat ik af en toe blog, want ik was alweer vergeten waar ik die stamboontjes in de grond had gestopt! Ik liep net in de tuin, de groentjes water te geven, en ik wist toch  niet meer waar ik ze had geplant....

Dat water geven ging trouwens ouderwets met de tuinslang, want het water in m'n regenton schuimt! (en ruikt naar eieren...).Nou schijnt dat vaker voor te komen, het wordt het veroorzaakt door het verteren van bladresten en dergelijke die met het regenwater in de ton terechtkomen. Maar leuk vind ik het niet. Denk je lekker ecologisch bezig te zijn, heb je ineens een stinkton in je tuin staan. Ik moet hem maar even leeg laten lopen van de week, en de ton omspoelen. Lekker klusje voor als het nu toch echt mooi weer wordt.

 Ik heb al even gezocht op het net naar oplossingen, en de leukste vind ik wel om een paar vissen (zeelten) in de ton te zetten. Dan moet het deksel er wel af, vind ik, maar op zich moet het kunnen. Is altijd nog ruimer dan in de gemiddelde vissenkom tenslotte. En als ze duizelig worden zet ik ze wel in de vijver. Of misschien kan ik er vier aanschaffen, en ze bij toerbeurt in de regenton zetten....hm...ik denk er nog even over na...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten