donderdag 13 mei 2010

Toch nog een productieve middag.

Omdat ik, voordat ik de mais kon planten, natuurlijk eerst dat stukje tuin om moest spitten en onkruidvrij maken, heb ik meteen het grootste deel van de voortuin maar gedaan. Dat ziet er dus weer keurig uit nu.
Vervolgens heb ik een plantheuveltje gemaakt van grotendeels vercomposteerde massa (hij was nog niet helemaal klaar :)), en daar 9 maisplantjes ingezet. Aan beide zijden een pompoenplantje geplant, en nu maar groeien... Hoop dat de bonen snel binnenkomen, dan kunnen die er ook bij. Ben benieuwd of het allemaal aanslaat.


Daarna heb ik het compostvat van de inhoud afgetild, en alle inhoud aan de kant geschept. Op sommige plaatsen was het al helemaal vercomposteerd, maar op andere plaatsen zaten dicht opeen gepakte lagen blad, die hoognodig losgemaakt moesten worden. Afijn, de boel uitgeveegd, ton weer op de bodemplaat gezet, en de hele hoop er weer ingeschept, met af en toe een laag compostversneller ertussen. Ik denk dat het over een paar weken wel helemaal klaar is, nu alles weer mooi los in de bak zit.
Nou nog een klein stukje voortuin onkruidvrij maken, en dan ben ik weer helemaal bij. Lekker gevoel is dat toch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten