zaterdag 21 januari 2012

Let there be light!

Ik heb er toch maar werk van gemaakt, van die zaai-kast. TL-etje in de Billy geschroefd, timer geprogrammeerd op 18 uur licht per dag, en de zaaibak daarnaartoe verhuisd. Bij elkaar was het toch wel zeker 10 minuten werk... zoals met de meeste dingen die je uitstelt, was het een peuleschil. Maar goed, nu kunnen voortaan alle zaaisels onder de lamp. Ben benieuwd of ik nu inderdaad mooiere (en belangrijker: sterkere!) plantjes ga krijgen. (Door het tegenlicht lijkt de foto wat donker, maar ik verzeker je dat het in werkelijkheid een bak licht is!)
En nu de grote groentjes voortaan in de volkstuin gaan groeien, heb ik in de SFG-bakken in de tuin mooi de ruimte om eens wat te experimenteren. Uiteraard gaat er ook wat sla en radijzen in, er gaat tenslotte niets boven even sla snijden terwijl de aardappels opstaan. Maar ik heb nu ook ruimte voor grotere dingen zoals zoete aardappels, en aangezien het web volstaat met hoe makkelijk die zelf te kweken zijn, heb ik besloten een poging te wagen. Op naar de turkse groenteboer dus, en een paar bataten opgehaald. Prikkers erin, potje water gevuld, en ze er tot halverwege in gehangen. En nu maar afwachten of zich inderdaad "slips" gaan vormen... ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten