zondag 29 januari 2012

Vorst

Omdat er toch wel behoorlijke vorst voorspeld is voor de komende twee weken (en hopelijk niet veel langer :)), hebben we gistermiddag toch maar de tuinbonenplantjes afgedekt met vliesdoek. Scheelt misschien net dat beetje om ze goed door de winter te krijgen. Toen we er toch waren meteen nog maar een paadje besnipperd. Nog maar twaalf paadjes te gaan...dat wordt toch nog een paar keer rijden voor houtsnippers, ben ik bang. Beetje bij beetje komt het wel af, al blijft er natuurlijk altijd genoeg te doen.

Van de week las ik op het blog van @nnemiek dat zij paarse broccoli wilde gaan zaaien. Ik dacht, dan kan ik mooi meelezen wat haar ervaringen er mee zijn, wie weet nemen we die volgend jaar dan ook. Maar toen ik gisteren kippenvoer ging halen zag ik bij de Welkoop toevallig datzelfde zaad hangen...je raadt het natuurlijk al, die moest mee naar huis. Dus vanmorgen heb ik meteen maar 12 broccoli's gezaaid.

De slaplanten hebben intussen een eerste "echt" blaadje. Ondanks de verlichting vond ik de plantjes toch nog iets te hoog op de pootjes staan, al was het resultaat al veel beter dan vorige jaren in de vensterbank. Maar waarschijnlijk was de afstand tot de lamp toch nog iets te groot. Ik heb nu dus een stuk of wat DVD-doosjes eronder geschoven, zodat het grondoppervlak nog maar een centimer of 6 onder de lamp ligt. Kijken of dat beter gaat. Er was nog wel wat ruimte in de zaaivakjes, dus heb ik er wat extra grond bij gedaan zodat ze niet meer zo wiebelig stonden. En nu maar weer verder groeien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten