woensdag 14 maart 2012

Eten uit de tuin!


Nouja, uit een tuin in ieder geval :) Vanmorgen was ik even op de tuin en toen kreeg ik zomaar een tas vol schorseneren mee van de overbuurman! Ik vind schorseneren heerlijk, maar tot nog toe had ik ze nog nooit "in het wild" gezien, alleen in pot. Het was inderdaad een hele klus om ze schoon te maken, maar ze staan nu in een pan water-met-scheutje-azijn te wachten tot ze verder worden bereid. Jammer dat we nog geen nieuwe aardappeltjes erbij hebben...

En kijk eens wie ik tegenkwam bij het schoonmaken: een dikke groene rups. Hij ging er snel vandoor, maar intussen heeft een van de kippen hem opgepeuzeld...

4 opmerkingen:

  1. haaaaaaa schorseneren ... dat gaat er dit jaar ook in bij ons! Heerlijk maar inderdaad wel wat bewerkelijk om te kuisen :o) ...
    je zal ondertussen wel gemerkt hebben dat schorseneren uit het 'wild' zoveel lekkerder zijn dan de tamme op pot lol

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze waren echt heerlijk, boterzacht en met een hollandaise-sausje...ik denk dat ik er toch ook wat van ga zaaien, ondanks dat het zoveer werk is om ze schoon te maken :)

      Verwijderen
  2. Die schorseneren zien er nu niet zo smakelijk uit, ben heel benieuwd hoe de verse smaken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's ook een beetje de sport soms he, met groenten zo uit de grond :) Ze zijn wel echt lekkerder vers dan uit een potje.

      Verwijderen