woensdag 21 maart 2012

Lente!!!

om half tien 's ochtends al 16 graden!

Het is echt lente vandaag! Wat een lekker weer... de hele ochtend op de tuin gewerkt, weer drie paden aangelegd, en de snippers gehaald voor nog twee. Na die laatste twee liggen dan straks alle paden, mooi op tijd klaar dus, dan hoeven we daar in elk geval niet te wieden.

paarse broccoli geplant


De plantjes van de kweker waren er nog niet, die gaan dus zaterdag pas de grond in. Mijn eigen paarse broccoli's heb ik wel uitgeplant, onder een tunneltje van vliesdoek voor het geval het toch nog koud wordt 's nachts.
Nog twee rijtjes paarse wortels, en drie rijtjes rode wortels gezaaid, alles een keer goed begieterd, en toen was het bijna twaalf uur.
Toen lekker in de zon een kopje koffie gedronken bij Marlous, en daarna snel naar huis om daar nog even de handen uit de mouwen te steken...ik werk toch liever in de tuin dan in huis hoor... :) Maar: de was kon buiten gehangen worden, dat dan weer wel. Ook in het huishouden dus een beetje lente.

sugarsnaps onder vlies, en broccoli in de tunnel

2 opmerkingen:

  1. heerlijk he, LENTE! Ik vind het de mooiste tijd van het jaar, alles komt weer tot leven, fris groen. heerlijke luchtjes.... mmmm ik geniet ook echt.
    Je lijkt een bezig bijtje! Veel succes dit seizoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vergeten, de draadmand op mijn blog, is al jaren hier op de boerderij. Dus echt oud. Maar goed te gebruiken voor oogstjes uit de moestuin! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen