maandag 19 maart 2012

Potjes


De kolen en slaplantjes in de pluggbox moesten hoognodig opgepot worden, maar aangezien ik vorig jaar heel veel stekjes had weggegeven, had ik niet meer voldoende potten... gelukkig bood marktplaats redding, zondagmiddag heb ik een halve kofferbak vol P7 en P9 potjes gescoord zodat ik weer verder kon. Vanmiddag dus maar even de handen uit de mouwen gestoken: 47 plantjes opgepot. Toen had ik het ook wel weer even gehad hoor! Ik stond natuurlijk weer net te laag te werken, met als gevolg last van m'n rug... daar kom je altijd net te laat achter he!
 't Wordt ook aardig vol weer, onder de lampen zo. Maar het is de komende paar nachten vrij koud, dus ik houd ze nog maar even binnen, anders is de schok misschien te groot. Zou zonde zijn als het nu mis ging natuurlijk!


In de koude bak wordt het ook echt harstikke vol intussen, hoog tijd dat daar wat van naar de tuin gaat. 't Is ook maar een klein bakje natuurlijk... De paarse broccoli's zijn echt al groot aan het worden, de spruiten en kohlrabi's kunnen nog wel even.
Komende woensdag komen ook de plantjes die we besteld hebben, dus dan kunnen we wel het een en ander in de grond stoppen. Het begint nu echt een beetje te lopen, met het zaaien en planten, lekker.

2 opmerkingen:

  1. wauw! jij weet er goed weg mee!
    Hier zijn de spitskolen mislukt ... goed uitgekomen, goed verspeend en toen ... gedaan ... vrees dat we nog niet helemaal de kunst van het afharden doorhebben ...

    Van iemand hadden we zaailingen van tomaten gekregen ... die heb ik nu ook in potjes gestoken en die gaan door de dag buiten en 's nachts toch nog maar binnen want ik vrees dat ze het anders gewoon ook weer opgeven ... 't is toch veel trail and error hé zo een tuin starten :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, trial, error, en een flinke dosis mazzel. Soms heb je al die plantjes mooi groot gekregen, en de dag na het uitplanten worden ze opgegeten door de slakken.... of zoals met de tomaten vorig jaar, zo'n natte zomer dat alle tomaten wegschimmelen... Maar 't blijft mooi om spul uit zaad op te kweken, vind ik. Altijd weer een wondertje :)

    BeantwoordenVerwijderen