zondag 29 juli 2012

Courgette

Van de courgettes thuis in de tuin heb ik er al een aantal geoogst, maar de planten op de volkstuin hadden het moeilijker, die zijn ook lang zo groot niet als thuis. Ik was dan ook blij verrast toen ik van de week ineens een klein courgetje aan een van de planten zag. Hij groeide ook razendsnel, zodat ik hem vanmorgen maar heb afgesneden. Klein zijn ze het lekkerst, tenslotte. Deze gaat naar Marlous, ik heb dit jaar al courgette uit eigen tuin gehad. Er komen er ongetwijfeld nog genoeg achteraan...


In de kas nemen de komkommers en augurken intussen de boel over, zodat ik de Mme Jeanetjes maar verplaatst heb naar de overkant van het pad. Tussen de ranken kwam ik ook de eerste augurk tegen, is 'ie niet mooi? 't Is een White Wonder, dus die kleur hoort zo licht :) Verder wat sla van het zaadbed uitgeplant, pastinaken en gele raapjes gezaaid en heel wat onkruid gewied...neverending story. En heel hard naar huis gefietst, want er kwam ineens een stortbui aan, en m'n was hing nog buiten! Ik was er gelukkig net op tijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten