vrijdag 19 februari 2010

Aardappeltjes


Ze zijn aangekomen, de pootaardappeltjes! Een stuk of 20 mini-aardappeltjes om te planten, ze zijn wel schattig...kan me niet voorstellen dat dat straks kilo's moet gaan opleveren...maar dat gaan we vanzelf meemaken. Ik heb de helft netjes uitgelegd zodat ze kunnen gaan uitlopen. In het tuincentrum hadden ze ook net de pootaardappels binnen, en daar heb ik nog een zakje Eersteling meegenomen. Daar heb ik er ook 16 van uitgelegd. De rest bewaar ik op een droog donker plekje om wat later nog een keer te planten, dan hebben we een gespreide oogst (haha, eerst maar zien dat ze wat gaan doen... :))

Eersteling is een vroeg ras, dus die zou ik dan vanaf eind mei kunnen oogsten, en Vitelotte doen er een week of drie/vier langer over tot ze volgroeid zijn. Ik moet het nog maar even precies opzoeken allemaal...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten