zondag 7 februari 2010

Koude grond...


Ik dacht, de spinazie (polar bear, super winterhard) kan wel gewoon meteen buiten gezaaid worden. Dus met frisse moed toog ik naar buiten om de grond in de SFG even om te woelen... dacht het niet. Kei-hard bevroren is het nog. Dus de spinazie ook maar binnen in perspotjes voorgezaaid, hopelijk kunnen ze dan met een week of twee naar buiten.

Ik heb met bamboestokken en tuinvlies een tent gebouwd over de SFG, wie weet helpt dat om de boel sneller op te laten warmen. Als het zonnetje nou een weekje z'n best doet...


Daarnaast nog twee potjes met bloemkool ingezaaid en in het kweekbakje bij de tuinbonen gezet (waar overigens nog niets te zien is :( , maar dat zou ook ca. 2 weken duren. Ik moet niet zo ongeduldig zijn...


De broccoli in het andere potje is ook opgekomen, en bij die eerste in het potje is een tweede zaadje ontkiemd. Daar moet straks dus de zwakste van afgeknipt worden. Omdat het voor de plantjes in de kamer waarschijnlijk te warm is heb ik ze verplaatst naar de bijkeuken-vensterbank. Ieder in z'n eigen prive-kasje: de plastic bakjes van de snoeptomaatjes (van die bekers met een bol dekseltje) die ik daarvoor bewaard had. Past precies.
In de bijkeuken blijkt het de hele week ca 15 graden te zijn, ongeacht hoe warm de rest van het huis is. Ben benieuwd of dat koud genoeg is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten