donderdag 25 februari 2010

Geplant

Omdat de weerberichten eensgezind beloven dat de vorst nu echt voorbij is, heb ik de fleecetent van de SFG afgehaald en de boel eens een beetje omgeharkt. De bovenlaag begint al aardig los te worden, maar op een diepte van 4 a 5 cm is het nog steeds bevroren. Maar als je er dan nog een beetje verse compost doorheen mengt, heb je ineens een redelijk dikke losse laag...diep genoeg om te planten eigenlijk wel.

Dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de tuinbonen en spinazie geplant.

Wat een verschil tussen die plantjes zeg, de tuinbonen zijn al enorm, en omdat ze met z'n achten in een vakje mogen staat dat lekker vol.

De spinazie daarentegen is nog maar klein, ielige plantjes zijn dat. En daar gaan er negen van in een vak... naast de tuinbonen (en de knoflook die er al stond) lijkt dat vak haast leeg. Je moet ook echt even de foto vergroten om ze te zien :). Ik had twaalf spinazieplantjes, en omdat ik voorlopig nog wel genoeg lege vakken heb, heb ik de overgebleven drie maar gewoon in een naastliggend vakje geplant. Die zijn toch al op voordat ik het vak  nodig heb. Of ik zet er wat gemengde sla bij in, dat kan ook goed samen voor lekkere babyleaf-salades. Ik heb al wat plantjes in de bijkeuken staan, die moeten dan wel even gaan afharden.... Wow, het begint al echt ergens op te lijken!
Straks maar snel nog de slaplantjes in koude bak zetten buiten...

2 opmerkingen:

  1. Pfff...ik moet nog beginnen met binnen de plantjes op te kweken. Hoe zal ik dat eens aanpakken??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. is gewoon een kwestie van doen hoor! de zaadjes weten zelf wel wat de bedoeling is, zolang je ze maar vochtig en warm genoeg houdt... :)

    BeantwoordenVerwijderen